vrijdag 30 januari 2015

Dus jij was het


Geschreven door mobar   
Die vertwijfelde gek
die onder mijn bed
mijn natte dromen
droog wreef

ik wist het eigenlijk niet
dat dwergen ook liefde konden doen
zoals tuinkabouters, en ruziezoekers
maar ik had al mijn plunje

er waren huisvrouwen op afstand
die voor een kwartiertje van mij hielden
ik was dan de man die op hun land stond

dus zo gek ben je toch niet
omdat de letter der wet zei, jij bent ik
jij gaat voortaan als ik door het leven
en steelt de woorden uit mijn mond

ik denk dat uiteindelijk alles
uitkomt op de oudere lezer
of onder de oudere lezer

als verhalen uit een donkere periode
met enkele lichtpunten
in de vorm van de huiskat
en zijn gevolg

niets van waar
de mens stamt af van een boom
de appels en een blauwe lucht
en heeft geen dromen, heimwee
meer te vrezen.

 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten